דיכאון טיפול בדיכאון


כפי שמרמזת הכותרת, האמביציה והכמיהה להישגם תוך השוואה לאחר, עלולים לא פעם לפגוע גם ברווחה הנפשית של כל אחד ואחת מאיתנו. 

דיכאון טיפול לדיכאון תמיד אפשר יותר, תמיד יהיה או תהיה מישהי טובה ממך, יפה ממך,רזה ממך, עם מידות טובות משלך, 

וההשוואה עלולה להוביל לניסיונות נואשים להישגים לצד פגיעה בדימוי העצמי או בתחושת הערך העצמי. 

כאשר פגיעות אלו הופכות לנואשות יותר וכאשר דרך החשיבה בעקבות הקושי, הופכת לפתולוגית, מיואשת ואקוטית, 

אזי מתחילה לבצבץ הפתולוגיה הנפשית אם בצורת חרדות ואם בצורת התקפי חרדה ודיכאון טיפול בדיכאון. 

במידה ואתם חווים בחייכם תחושות אלו עליכם לזכור כי בבחירה בידיכם, אם לתת מקום להפרעה הנפשית, לשקוע לתוכה ובכך 

"לוותר" על המירוץ אחרי ההישגים, או לחלופין להילחם ולשנות ולהמשיך בהגשמה העצמית. 

במידה ובחרתם באופציה השנייה ישנן לא מעט דרכים להתמודד עם הדיכאון טיפול בדיכאון והקושי הנפשי בדרך של עזרה עצמית - 

מעבר לשימוש בטיפול פסיכולוגי ותרופתי, מעשיו של האדם יכולים להשפיע רבות על הדיכאון טיפול בדיכאון שלו: 

דיכאון טיפול בדיכאון הסחה - הסחת דעת מהמחשבות הדיכאוניות באמצעות עיסוק ועשייה, 

ובמיוחד עשייה המשנה את מצב הרוח ומשמחת את האדם. 

השתתפות בפעילות חברתית - יציאה החוצה מהבית ומפגשים עם אנשים. 

לרוב בעקבות הדיכאון טיפול בדיכאון ישנה הסתגרות והתבודדות של האדם המדוכא, 

המחזקת את הדיכאון טיפול בדיכאון הראשוני. מגע חברתי חשוב לשבירת המעגל. 

דיכאון טיפול בדיכאון פעילות ספורטיבית - כגון הליכה מהירה, אופניים, אימון משקולות. 

בפעילות ספורטיבית מופרשים אנדורפינים ואחרים המשפרים את מצב הרוח. 

כמו כן הפעילות הספורטיבית משפרת את הבריאות, מעלה את סף האנרגיה הזמינה ואת כוח הסבל, ומשפיעה לטובה על יצירת הורמונים. 

דיכאון טיפול בדיכאון פעילות יצירתית - כגון ציור וכתיבה יוצרת. היצירה מספקת הסחה וממלאת זמן פנוי. כמו כן היא תורמת לשיפור ערך עצמי. 

דיכאון טיפול בדיכאון עשייה מנחמת - האזנה למוזיקה, קריאת ספרים, צפייה בסרטים, משחקי מחשב, מסע קניות. 

דיכאון טיפול בדיכאון קבלת תמיכה רגשית מחברים וממשפחה - לעתים דיכאון טיפול בדיכאון נובע מתחושה של בדידות. 

דיכאון טיפול בדיכאון יצירת קשר עם חברים ובני משפחה עשויה להשפיע לטובה. עם זאת, לעתים מדוכאים מאבדים את האמון בסביבה, 

אינם מוכנים לקבל ניחומים מהזולת. כמו כן, מתוך אי הבנת מצוקת הסובלים מדיכאון טיפול בדיכאון 

עלול הצופה מהצד לחשוב כי הם "עצלנים" ופשוט "צריכים לקחת עצמם בידיים"- 

עבור האדם המדוכא ביקורת זו עשויה להוות מקור לאכזבה ולמחשבות ביקורתיות נוספות כלפי עצמו. 

דיכאון טיפול בדיכאון פעילות התנדבותית קהילתית - מעבר מהתמקדות בעצמי להתמקדות בסבלו של הזולת ובצורך להושיט לו עזרה, 

מוציא את האדם מההשתקעות במחשבותיו על עצמו. לעתים עשייה זו נותנת לו משמעות חדשה לקיומו. 

דיכאון טיפול בדיכאון גידול בעלי חיים - נמצא כי גידול של בעלי-חיים היוצרים קשר משמעותי 

עם בני-אדם (כגון כלבים או חתולים) משפר את מצבם של הסובלים מדיכאון טיפול בדיכאון. 

אוטו-קוגניציה 
דיכאון טיפול בדיכאון- לימוד והתעמקות בנושא הדיכאון טיפול בדיכאון והבנת המנגנונים שלו. 

זאת בניגוד להרהורים אודות העצמי שאינם דרך יעילה לצאת מהדיכאון טיפול בדיכאון. 

שינה - דיכאון טיפול בדיכאון מקושר לשינה לא טובה, בעוד הקניית הרגלי שינה יציבים, זמני שינה קבועים ומניעת צריכת קפאין, 

במיוחד לפני השינה, תורמים לשיפור בדיכאון טיפול בדיכאון. 

דיכאון טיפול בדיכאון והפרעות נפשיות – התפקיד שממלאה ההפרעה בחיינו


דיכאון טיפול בדיכאון כיום אנו נמצאים במציאות מורכבת בה האינטנסיביות רבה ועצומה, ולצידה הרצון אף בהגשמה עצמית, 

עצמאות ושאיפה לחיים מלאים וייחודיים.

תמהיל זה מציב בפנינו אתגר משמעותי אשר לא פעם קשה להשיגו והנהירה אחריו מביאה אותנו, בני האדם, 

למצב מתמשך של לחץ ושחיקה העלולים לפגוע בנו בריאותית ונפשית.

הכמיהה להיות גם הורים טובים, גם בני זוג ראויים, גם ילדים תומכים להורינו המתבגרים, גם אחים טובים, 

ובנוסף אף להיות עם מעגל חברתי פורה לצד השקעה בעצמנו במישור הלימודי, 

פרנסתי ואישי, נראים לעתים כמטרה בלתי אפשרית ובלתי מושגת.

דיכאון טיפול בדיכאון יחד עם זאת אנו מסתכלים סביב ורואים את "ההיא שהצליחה וההוא שהשיג" 

וחשים שאין מן הנמנע שגם אנו נצליח ללהט 

בין כל התפקידים בחיינו כולל ההגשמה העצמית שברצוננו להשיג.

האומנם?

האם כולנו ערוכים לכך? האם כולנו יכולים להשיג זאת? ומה המחיר שאנו עלולים לשלם? 

על שאלות אלו ועוד אנסה לענות בשורות הבאות. 

דיכאון טיפול בדיכאון

דיכאון טיפול בדיכאון מתח סטרס ודחק – החיבור בין גוף ונפש


דיכאון טיפול בדיכאון את הקשר בין גוף לנפש רב בני האדם מבינים כיום ואת הלחץ בעולם המערבי על נפש האדם חקרו כבר רבות, 

לחץ חרדה ואף עייפות ודיכאון טיפול בדיכאון, מובילים לתופעות פיזיולוגיות רבות וקשות

מינוח נפש בריאה בגוף בריא מהווה מינוח משמעותי לקוראי דבריי אלו, פעמים רבות אנו נוטים לחוש כאבים גופניים 

ללא ממצא מוחשי המעיד על בעיה רפואית או פיזיולוגית, 

לא פעם הרופאים שולחים את האדם לבירורים נוספים כאשר למעשה הסיבה האמתית היא הסיבה הנפשית.

ישנו קשר מובהק וישיר בין לחץ ומתח נפשי לבין כאבי ראש, כאבי בטן, שרירים תפוסים בעיקר צוואר גב ושכמות. לא פעם יש לבדוק למעשה 

מה קורה אצל האדם במישור הנפשי ואת הבירור הזה לתעל למקומות חיוניים יותר, אשר "כבמטה קסם", 

שיפור נפשי יוביל לשיפור הבא לידי ביטוי גם במישור הבריאותי פיזיולוגי.

לא פעם האדם הנמצא בדחק ולחץ מתמשך בשל השגרה המתישה, האינטנסיביות של החיים המערביים 

ועיקרון ההשוואה בסגנון "הדשא של השכן ירוק יותר" 

מביאים את האדם למצב של דיכאון טיפול בדיכאון או תחושת תסכול בשל ההשוואה הבלתי נגמרת והבלתי הוגנת וצודקת.

רבים מאתנו מחוברים למקרן הטלוויזיה המציג תמונות של אנשים נוצצים בדירות פאר נוצצות הגורמות 

לדיכאון טיפול בדיכאון רק מלהביט בהם דרך דירתך הצנועה והאינטימית.

מי מאתנו לא רואה בפרסומות את הנשים היפות והגברים הנאים שרק מלהתבונן בהם עלול אתה לשקוע בדיכאון 

כתוצאה מהשוואתם אלייך...

הקשר בין השגיות תחרותיות עלול להוביל לחרדה ולדיכאון טיפול בדיכאון.

דיכאון טיפול בדיכאון



סיבות לדיכאון טיפול בדיכאון

לדיכאון טיפול בדיכאון סיבות שונות, אשר אינן מובנות במלואן, ביניהן נטייה משפחתית תורשתית, משברים אישיים, גורמים חברתיים-כלכליים כגון עוני, 

שימוש בסמים, מבנה האישיות, חוסרים תזונתיים, תופעות לוואי של תרופות ועוד.

ברוב הקבוצות האתניות, שכיחות הדיכאון טיפול בדיכאון גדולה כפליים בקרב נשים מאשר בקרב גברים. 

נראה שבקרב יהודים השכיחות בגברים גבוהה יותר, עד כדי שוויון עם הנשים.

מחקרים מצביעים על שכיחות גבוהה יותר של דיכאון טיפול בדיכאון בקרב בני משפחה של חולי דיכאון טיפול בדיכאון. אחוז התאימות 

בקרב תאומים זהים הוא כ-50 אחוזים, ואחוז התאימות בקרב תאומים לא זהים הוא בין 10 ל-25 אחוזים.

עד כה אותרו מספר גנים הקשורים בדיכאון טיפול בדיכאון, אך אף אחד מאלו אינו יכול להסביר התפתחות של דיכאון טיפול בדיכאון ללא תנאים נוספים.

טיפול נפשי בדיכאון טיפול בדיכאון או הפרעת דיכאון טיפול בדיכאון

בשיטה הפסיכו דינמית הטיפול בדיכאון טיפול בדיכאון מבוסס על שיחות עם פסיכותרפיסט על מנת למצוא את הסיבות האישיות לדיכאון טיפול בדיכאון (במידה וקיימות), 

לפתור קונפליקטים בין המודע ללא מודע, ולמצוא שסתומים לפריקת כעסים שלא מצאו את ביטויים, העלולים לעמוד ביסוד הדיכאון טיפול בדיכאון.

טיפול בדיכאון טיפול בדיכאון בשיטת הטיפול הקוגניטיבית (CBT) מנסים ללמד את המטופל לחשוב באופן חיובי, לתקוף ישירות את המחשבות הדיכאוניות,

לערער עליהן, לנסות ולראות את המציאות באור שונה שלא מעציב ומדכא את האדם. נמצא שאצל המדוכא קיימים דפוסי חשיבה מעוותים, 

ייחוס כשלונות לחובת העצמי וראייה עגומה של העתיד והעולם.

שיטת טיפול זו היא לרוב קצרת מועד יותר מהשיטות הפסיכודינמיות.‏‏ למרות שטיפול פסיכולוגי יכול להיות יעיל, 

במקרים שבהם הדיכאון טיפול בדיכאון הוא קשה ויציב.

כאשר הטיפול הפסיכולוגי בדיכאון טיפול בדיכאון לא עוזר, ולעתים במקביל לו, קיימת אפשרות לפנות לפסיכיאטר 

או לרופא כללי בעל ניסיון, לקבלת תרופות פסיכיאטריות המיועדות להקל על הדיכאון טיפול בדיכאון.

לסיכום: 

דיכאון טיפול בדיכאון וחרדות עלולות להיות סימפטומים של מצבי דחק סטרס מתח וחרדה משגרת היום יום המתישה והתובענית.

אל לכם לשפוט את עצמכם לחומרה, אל לכם להציף עצמכם ברגשות אשם בשל הקושי והמצב הנפשי.

גשו לקבלת עזרה מקצועית, לצד עשייה עצמית להקלת הקושי הנפשי.

חיינו קצרים מאתגרים ועשירים בהזדמנויות, אל לנו לפספס את הרגע. לעיתים ההפרעה הנפשית 

ניצבת בחיינו כתמרור אזהרה או סימן לעצירה וחישוב המסלול מחדש, 

בהצלחה ברק סבר דיכאון טיפול בדיכאון 039524994